Freshworks: De fem vigtigste prioriteter for kundeserviceledere i 2024
For at få succes i en turbulent økonomi skal man hele tiden fokusere på at øge kundeværdien. Fra AI til multikanalsupport skal nutidens kundeserviceledere justere deres prioriteter for at opnå resultater.
Freshworks For at hjælpe dig med at komme i gang har vi samlet de 5 vigtigste prioriteter og strategier i en e-bog. Det giver dig mulighed for at begynde at implementere disse ændringer i dag og sikre, at du er på forkant med udviklingen.
Fra hvordan man bedst håndterer kundeinteraktioner på tværs af alle kanaler til hvordan man udnytter AI-genererede indsigter til at maksimere mulighederne for at forbedre effektiviteten i dit team, er dette stedet at starte. Du kan også lære af en række førende virksomheder, som allerede har implementeret og fået succes ved hjælp af AI.
Her er nogle af de initiativer, du kan læse mere om i bogen:
Invester i samtalebaseret selvbetjeningKunderne kræver hurtig og problemfri service hver gang - på tværs af alle kanaler. Generative AI-chatbots er dygtige til at skabe menneskelignende svar i stor skala i samtalekanaler som livechat, Instagram, Messenger og WhatsApp.
Gør engagement i flere kanaler til den nye normUoverensstemmelser i hastighed, viden og tilgængelighed på tværs af supportkanaler frustrerer kunderne. Ved at investere i et effektivt og samlet agentværktøj kan virksomheder yde hurtig og kontekstualiseret support.
Udnyt AI-copilot til at øge agenternes produktivitetAt holde deres teams glade og produktive er en udfordring for kundeserviceledere over hele verden. Med en AI-copilot kan virksomheder hjælpe agenter med at levere hurtigere løsninger, samtidig med at de får mere tid til at fokusere på mere komplekse kundeproblemer.
Nem adgang til vigtige analyser af kundeserviceGenerativ AI gør det nemt for ledere at identificere potentielle problemer og optimere effektiviteten med opdaterede analyser af kundetilfredshed, sagsmængde og løsningstider.
Nedbryd siloer mellem salgs- og kundeserviceteamsBrands, der prioriterer ekstraordinære kundeoplevelser, kan forlænge kundens livstidsværdi (CLV) ved at fremme gentagne køb og opsalgsmuligheder. Ved at fjerne datasiloer og give et samlet kundebillede kan dine teams bedre bidrage til virksomhedens vækst.