
Enterprise Service Management (ESM)
Effektiv styring af virksomhedens ressourcer med Enterprise Service Management (ESM)
Hvad er Enterprise Service Management?
Fra mange forskellige forskellige systemer og processer...
Større virksomheder og organisationer har historisk forskellige sagsstyringssystemer og automatiseringsløsninger til forskellige dele af deres forretning. IT har et system, HR en anden, Ejendom en tredjedel, Kundeservice en fjerde, osv. Dette betyder ofte, at slutbrugere får en række portaler, apps osv.m. For virksomheden/organisationen betyder de forskellige systemer, at der skal skabes og vedligeholdes komplekse og dyre integrationer, så automatisering af processer er mulig, høje omkostninger til vedligeholdelse af mange forskellige systemer med hensyn til kompetence, drift og opgraderingsomkostninger osv.m.
Til en fælles platform, der giver øget effektivitet og reducerede omkostninger!
Enterprise Service Management til automatisering og bedre brugeroplevelse
Inden for IT har mange organisationer og virksomheder opbygget en relativt høj grad af modenhed i arbejdet med services og processer gennem brug af frameworks som ITIL. IT Service Management (ITSM) Med Enterprise Service Management bringer vi nu denne viden ud til resten af virksomheden, samtidig med at vi reducerer antallet af separate systemer for at muliggøre en øget grad af procesautomatisering, reducerede omkostninger og en bedre oplevelse for slutbrugerne.
Stor forskel i enterprise service management support mellem forskellige sagsstyringsløsninger!
Med den store interesse for Enterprise Service Management arbejder de fleste udbydere af IT Service Management-løsninger nu på at udvide understøttelsen i disse løsninger til at dække flere forretningsområder som HR, Real Estate, Customer Service osv. for at være konkurrencedygtige, når virksomheder og organisationer vælger en løsning til at understøtte deres ESM-initiativer.
Der er i dag stor forskel på, hvor langt de forskellige leverandører af ITSM-værktøjer er kommet med at indbygge understøttelse af ESM. Dels er der stor forskel på, hvordan selve platformene egner sig til at indbygge understøttelse af mange forskellige forretninger med forskellige processer og krav til funktionalitet m.m., og dels kræves der naturligvis betydeligt større ressourcer, herunder ekspertise på flere områder end blot IT, for at udvikle en løsning, der også omfatter understøttelse af flere forretninger end blot IT-afdelingen.
Pas på licenserne!
Det faktum, at ITSM-værktøjsleverandører selv er stærke drivkræfter for øget brug af deres løsning uden for IT, er naturligt, da deres potentielle licensindtægter stiger betydeligt, når flere afdelinger end IT begynder at bruge deres løsning.
Som kunde bør du naturligvis være omhyggelig med at finde ud af, hvordan licens- og prismodellerne fungerer på et tidligt tidspunkt. Vil der være omkostninger for nye moduler? Er licensering baseret på "Named User", som kræver én licens pr. navngiven administrator, eller er licensering baseret på "Concurrent User", hvor antallet af samtidige administratorer bestemmer, hvor mange licenser der er brug for? Nogle leverandører kan også kræve, at en og samme administrator eller leder, som f.eks. skal have adgang til både IT og Property, skal have en licens for hvert forretningsområde, hvilket kan være dyrt set fra et ESM-perspektiv.
HaloITSM og Enterprise Service Management
HaloITSM - En komplet ESM-platform
HaloITSM omdanner dine nuværende arbejdsmetoder til intuitive, konstant opdaterede workflows. Kombineret med brancheførende AI-funktionalitet kan løsningen forbedre din effektivitet, ensartethed og produktivitet og give dine teams mulighed for at levere den allerbedste service - til både kunder og medarbejdere. HaloITSM er en enkelt, altomfattende ITSM-softwareløsning, og den vil ikke kun standardisere dine processer - den vil også levere værdifulde rapporter og analyser, så du kan matche din it-levering med din virksomheds reelle behov.
Du kan bruge HaloITSM som en 100% on-premise distribueret løsning.
Du kan implementere HaloITSM i en offentlig sky efter eget valg (AWS, Azure, Google osv.).
HaloITSM er også tilgængelig som en SaaS-løsning.Her kan du læse mere om HaloITSM og dets fordele.
Freshworks Administration af virksomhedsservice
Ud over Freshservice til ITSM tilbyder Freshworks også flere andre løsninger til forskellige dele af organisationen som f.eks. Freshdesk til kundesupport, Freshsales til salg, Freshmarketer til marketing og Freshrelease til projektledelse og udviklingsteams.
Disse er alle integreret med hinanden og Freshworks tilbyder også disse og Freshworks andre løsninger i en fælles emballage kaldet Freshworks 360. Derudover Freshservice med gennemført servicestyringssupport til flere dele af virksomheden, f.eks. faciliteter, økonomi, HR og marketing.