
Nowaste Logistik
Nowaste Logistics er en af de førende logistikvirksomheder i Norden og beskæftiger i dag næsten 700 medarbejdere og driver flere terminaler forskellige steder. Virksomheden er værdidrevet og lægger stor vægt på lederskab og medarbejderudvikling.
Nowaste blev grundlagt i 2008 og var tidligt ude med at bruge avanceret automatisering til at strømline lager, plukning og pakning.
Nowaste har sin oprindelse i det, man kan kalde ekstremt hurtigt omsættelige forbrugsvarer, dvs. segmentet for frisk frugt og grøntsager, men er nu aktiv i de fleste brancher. Deres DNA fra frugt og grønt er dog stadig til stede, og bestræbelserne på at drive udviklingen fremad inden for teknologi og software er to vigtige komponenter sammen med kultur og lederskab. Gennem kernekompetencer inden for automatisering, IT og ledelse arbejder virksomheden på at øge sine kunders konkurrenceevne og udviklingsbetingelser.
Da behovet opstod for at implementere en ny portal, hvor virksomhedens kunder kunne oprette og administrere deres sager, valgte de med glæde Zendesk Suite Enterprise som deres platform og Synerity som deres lokale partner.
- Vi fik en ny kunde, som havde specifikke krav til en portal, hvor de kunne oprette deres egne kundesager, få et bedre overblik over deres ordrer, rapportere fejl osv. Det stod ret tidligt klart for os, at Zendesks platform var den bedste mulighed, da vi ønskede en løsning, hvis styrke netop var kundeservice. Men vi var også på udkig efter en partner, der kunne bidrage med erfaring, fleksibilitet og smarte løsninger under implementeringen. Derfor begyndte vi at arbejde med Synerity.
- Gennem en omfattende ombygning og tilpasning af Zendesks løsning har vi sammen bygget den portal, der kaldes Nowaste Navigator. Hver kunde har sin egen login-side og kan selv administrere sine medarbejderes adgang til portalen og de forskellige funktioner. Den har god skalerbarhed, og der har været fokus på sikkerhed for at sikre adskillelse af de forskellige kundeorganisationers data, siger Junes Jaddid, IT Development Manager hos Nowaste Logistics.
I dag har store tøjfirmaer, bygge- og isenkramkæder, boligudstyrsgiganter, fødevareforhandlere og mange andre virksomheder til huse i de terminaler, som Nowaste etablerede.
Hvordan har kunderne reageret?
- Kunderne har været begejstrede for den nye portal. Det er noget, de aldrig har set før, og vi har virkelig skubbet til grænserne og tænkt ud af boksen med Syneritys konsulent. Alt i alt føles den meget funktionel og stilfuld og ånder for vores brand. På længere sigt håber vi at kunne udvide brugen af portalen til alle vores kunder, så de kan styre deres egen selvbetjening, samtidig med at den bliver et digitalt vindue til kunden.
Junes understreger også vigtigheden af at arbejde med en lokal partner, som har evnen til at forstå kundens behov og kan levere smarte løsninger.
- Det, der adskilte Synerity fra konkurrenterne, var, at I var så utroligt fleksible, positive og ærlige lige fra starten. Vi blev tiltrukket af, at I kunne tilbyde en så bred portefølje af viden og ekspertise, og på trods af at scoopet blev større, fortsatte I med at arbejde med samme entusiasme. Jeres konsulent Jesper har været en stor del af projektets succes og har virkelig følt sig som en del af teamet. Vi er utroligt tilfredse indtil videre og ser nu frem til at fortsætte vores samarbejde.
"Kunderne har været begejstrede for den nye portal. Det er noget, de aldrig har set før, og vi har virkelig rykket grænserne og tænkt ud af boksen med Syneritys konsulent. "
Udfordringen:
Nowaste Logistics havde brug for en brugervenlig kundeportal, hvor deres logistikkunder kunne få et bedre overblik over deres aktuelle ordrer, historik og også kunne stille spørgsmål og rapportere en leveringsfejl osv.
Løsningen:
Nowaste valgte Zendesk Suite Enterprise som platform, og ved hjælp af omfattende ombygning og tilpasning af Zendesk samt integrationer med både Nowastes interne systemer og eksterne sporingssystemer udviklede vi i fællesskab den kundeportal, der kom til at hedde Nowaste Navigator. Løsningen har en robust og skalerbar arkitektur, hvor sikkerheden har været i fokus for at sikre adskillelse af forskellige kundeorganisationers data. I portalen kan udvalgte kunder også administrere deres egne medarbejderes adgang til portalen og de forskellige funktioner. Fra administratorsiden kan Nowaste-kundeservicemedarbejdere få adgang til alle vigtige oplysninger om den aktuelle levering direkte i sagen, hvilket gør det nemt at håndtere og reagere på de sager, der kommer ind.
Resultatet:
Hos Synerity er vi glade for at have haft mulighed for at levere et så anderledes projekt og løsning, og hvor Nowastes innovationsånd og løsningsfokus har været en inspiration hele vejen. Vi ser frem til et fortsat samarbejde med Nowaste, hvor vi tager løsningen til nye højder!