Zendesk AI - Intelligent CX

Zendesk har for nylig frigivet den første udgave af sin nye AI-løsning - Zendesk AI, som er unik, fordi den er bygget med fokus på kundeservice og CX. Den er også fuldt integreret i kernen af Zendesk -platformen og er, i sin grundlæggende form, tilgængelig for alle kunder uden ekstra omkostninger.

Dette vil hovedsageligt kunne ses gennem stærkt forbedrede og kontekstbaserede søgeresultater, agentforslag til makro- og hurtige svar, chat-bot og flow-builder, indholdssignaler osv.

Baseret på Open AI

Zendesk har i forbindelse med sin nye AI-satsning indgået et strategisk samarbejde med Open AI, som står bag årets største samtaleemne - ChatGPT. Samarbejdet har gjort det muligt at lancere nye værdiskabende AI-funktioner, der udnytter styrken i Zendesks egne grundmodeller og datakilder med Open AI's funktionalitet.

 

Avanceret AI

Ud over den grundlæggende funktionalitet frigiver de også add-on'en "Zendesk Advanced AI", som tilføjer helt ny funktionalitet omkring kundeinteraktioner, agentassistance med routing og kundekontekstuel indsigt og rapporteringsfunktioner.

  • Avancerede bots
    Forbedret oplevelse i chat og e-mail. Bruger på forhånd trænede botmodeller og kan tilpasse automatiske svar baseret på hensigt, sprog og følelser.

  • Intelligent Triage
    Automatiseret vurdering, prioritering og tildeling af sager baseret på hensigt, sprog og tone (positiv/negativ).

ZendeskAI_IntelligensPanel
  • Intelligence Context Panel
    Et nyt panelafsnit, der viser den aktuelle værdiansættelse fra Zendesk AI, samt foreslår passende

  • Forslag til nye makroer (admin)
    Giver forslag til nye optimale makroer, der skal tilføjes for administratorer, baseret på tidligere agentinteraktioner og sagsafgørelser i den aktuelle instans.

ZendeskAvanceretAI

Ifølge Zendesk's egen forskning kan Advanced AI øge en bot's opløsningsrate med op til tre gange i forhold til basisversionen.

Kommende funktioner

Dette er den første iteration af Zendesk AI og Advanced AI. Men Zendesk Roadmap indeholder naturligvis meget mere, som vil blive frigivet i den nærmeste fremtid. For eksempel:

  • Admin Home
    Et oversigtspanel over systemets aktuelle tilstand med meddelelser om situationer og afvigelser fra normen.

Zendesk_AdminHome
Zendesk_AdminHome_Alert
 
  • Automatiseret arbejdsstyring
    Tildeling af den rigtige ressource på det rigtige tidspunkt baseret på færdigheder og kapacitet.

  • AI-genererede artikler
    Zendesk AI foreslår vidensartikler baseret på case-indhold, løsninger og eksisterende artikler.

  • AI-genereret Layout Builder
    Tilpas automatisk formularer, så smarte funktioner er tilgængelige, når du har brug for dem, og hvor du er, så du får hurtigere adgang til oplysninger og funktioner, der giver værdi i forbindelse med det, du arbejder på.

ZendeskLayoutBuilder
 
 
tidligere
tidligere

Synerity lancerer partnerskab med monday.com

næste
næste

Cherwell 2023.1 tilgængelig