Ambea

Ambea er Skandinaviens vidensledende plejevirksomhed og tilbyder bolig, støtte, uddannelse og personale inden for sundhed og social omsorg. Målet er at være kvalitetsførende i alt, hvad de gør, og visionen er at gøre verden lidt bedre, én person ad gangen.

Ambea er Skandinaviens førende plejevirksomhed med over 30.000 ansatte.

Plejevirksomheden Ambea har i dag mere end 30.000 medarbejdere fordelt på 950 enheder i Sverige, Norge og Danmark og er noteret på Nasdaq Stockholm. Men at drive en så stor organisation fremad kræver en god struktur og en strategi for, hvordan man kan effektivisere og finde synergier.

Ved at bruge Freshservice IT Service Management(ITSM) og Enterprise Service Management(ESM) løsninger har Ambea været i stand til at centralisere 8 forskellige afdelinger i separate arbejdsområder i et enkelt system.
Det betyder, at de kan arbejde uafhængigt af hinanden, men også samarbejde på tværs af afdelingerne.
Noget, der både har strømlinet arbejdet og øget brugervenligheden og kundetilfredsheden.

Freshservice - Vi fokuserer meget på, hvordan vi kan finde fælles måder at arbejde på i hele gruppen, og det faktum, at vores aktiviteter i alle tre lande nu bruger det, er et godt eksempel på dette.Freshservice Det er meget brugervenligt, og det er nemt at gøre det rigtige. Freshservice Takket være har vi kunnet samle 8 arbejdsområder inden for områder som IT, HR og økonomi i ét og samme system," siger Jessica Roos, IT-projektleder hos Ambea. 

Og ligesom implementeringen af et system er en kritisk investering, er administrationen en meget vigtig ingrediens for at sikre, at systemet fortsætter med at levere værdi i hele sin livscyklus. Det er her, Syneritys ekspertise inden for både teknisk support og strategisk rådgivning kommer ind i billedet.

Ambea opererer gennem mærkerne Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden og Klara. Det udfører også træningsaktiviteter inden for Lära.

Synerity - Siden vi hyrede en full-service partner for 2,5 år siden, har vi fået en smidigere og mere omfattende ledelse. Synerity De er en pålidelig partner, der yder teknisk og strategisk støtte og har mere specialiserede færdigheder, højere kvalitet og dybere viden end tidligere partnere. De hjælper os løbende med at optimere vores arbejde og giver os strategisk rådgivning. Jeg er i kontakt med dem næsten hver dag, og vi har også planlagte møder hver anden uge," fortsætter Jessica.

Synerity - Vores behov ændrer sig over tid, og det er utroligt rart at arbejde med en agil partner, der forstår vores udfordringer, støtter os med alt fra ledelse til videreudvikling og hjælper os med at træffe de rigtige beslutninger for at nå forretningsmålene. Vi er ikke mange, der arbejder med disse problemstillinger hos Ambea, så man kan sige, at Syneritys konsulenter er nogle af mine nærmeste kolleger.

Synerity - Jeg sætter pris på, at vi har så god en kommunikation og gennemsigtighed, og at den er meget proaktiv i sit arbejde. På længere sigt vil vi også begynde at bruge flere af de AI-funktioner (Freddy AI), somFreshservice tilbyder, og det føles trygt at have en erfaren og kompetent partner i det arbejde," siger Jessica Roos. 

Synerity "Siden vi hyrede dem som full-service-partner for 2,5 år siden, har vi fået en mere smidig og omfattende administration. De er en pålidelig partner, som yder teknisk og strategisk støtte og har mere specialiserede færdigheder, højere kvalitet og dybere viden end tidligere partnere."
- Jessica Roos, IT-projektleder hos Ambea.
 


FreshserviceUdfordringen:En af de største udfordringer for Ambea var, at IT-afdelingen havde et omfattende ansvar for alle enheder, der brugte .


Synerity Løsningen:For at lette byrden på IT og gøre det muligt for ikke-IT-enheder at tage ansvar for og udvikle deres egne processer, servicekataloger, statistiske behov og meget mere, leverede vi et transformationsprojekt i 4. kvartal 2023 for at udvikle ITSM-platformen til en ESM-platform.


Resultat: Resultatet
har været et tydeligere engagement fra enhedschefer og superbrugere uden for IT. Det har ført til lavere licensomkostninger, forenklet budgettering og skabt mulighed for, at IT kan fokusere på sine egne mål, som f.eks. at etablere en koncerndækkende servicedesk for driften i Sverige, Norge og Danmark. Synerity I løbet af samarbejdet har IT etableret sig som en af Ambeas betroede rådgivere og som en strategisk partner. Baseret på Ambeas koncerndækkende forretningsplan definerer vi sammen en langsigtet køreplan inden for ITSM/ESM, automatisering/integration, governance, risiko og compliance samt indførelse af kunstig intelligens.