Shift-Left er en måde at bringe it-organisationens, servicedeskens og it-supportens viden tættere på brugerne. Den grundlæggende idé med Shift Left er ganske enkel: IT-organisationen stiller sin viden til rådighed for mindre erfarne kolleger i supporten/servicedesken for at hjælpe dem med at besvare sværere kundespørgsmål, og når servicedesken/IT-supporten har en god rutine for videndeling på plads, kan de nemt flytte deres viden endnu længere til venstre mod kunden. At tilbyde kunder og brugere adgang til dokumenterede løsninger og hjælpe dem med at løse simple problemer på egen hånd er både omkostningseffektivt og tilfører værdi til organisationen.


- Øg værdien af din Service Desk: Med forbedret Knowledge Management vil supportteamet føle sig mere selvsikre, og deres selvtillid vil øges gennem deres udvidede og mere tilgængelige viden. Kunden vil modtage mere konsekvente og hurtigere svar på sine spørgsmål. Ved at øge hastigheden på svar og løsningstider forbedres kundeoplevelsen betydeligt, og de vil fortsætte med at kontakte din servicedesk, hvilket reducerer det "sorte hul" og forbedrer statistikkerne.


- Reducer uddannelsesomkostningerne: Udstyr din servicedesk med den nødvendige viden og de nødvendige færdigheder til at håndtere mere komplekse opgaver, og reducer behovet for dyre og tidskrævende uddannelsesprogrammer.

- "Løft" dine slutbrugere: Brugere/kunder elsker at løse deres egne "problemer". Med Shift Left kan de identificere og endda løse simple problemer med den viden, de får stillet til rådighed. En vellykket implementering af selvbetjeningsopgaver vil få brugerne til at gøre det over tid og på flere områder.

- Reducer byrden på din Service Desk:
Ved at have viden lige ved hånden kan den første kontakt løse problemer hurtigere, og færre opkald eskaleres. Det øger effektiviteten og reducerer omkostningerne pr. sag, og det giver hele servicedesken mere tid til at arbejde med teknisk udfordrende opgaver.

Sådan ser vores vurderingsmodel ud:

Trin 1 - Vurdering af den nuværende tilstand



- Vores konsulent vil arbejde tæt sammen med dine medarbejdere for at få en forståelse af din organisation og din evne til at få maksimal værdi ud af Shift Left-initiativer - Vi vil gennemgå dine eksisterende processer, systemer og værktøjer for at identificere Shift Left-muligheder - med fokus på Knowledge Management, Self-Service Portal og automatiseringsmuligheder.

- Vores konsulent vil interviewe og undersøge relevante interessenter for at finde potentielle smertepunkter, muligheder og mål med høj værdi for din organisation.

Trin 2 - Udvikling af strategi

- Bevæbnet med de indsigter, der er indsamlet i trin 1, vil vores konsulenter arbejde sammen med jer om at udvikle en strategi, der adresserer jeres unikke udfordringer.

- Vi vil identificere nøgleinitiativer, processer og de bedste muligheder for at maksimere værdien af Shift Left.

- Ved afslutningen af opgaven vil Synerity levere en rapport, der indeholder en overordnet strategi, anbefalinger til forbedringer samt en overordnet implementering og tidslinje.

- Hvis du ønsker mere hjælp fra Synerity efter interventionen med hensyn til implementeringen af tiltagene, er vi selvfølgelig her for at hjælpe dig på vej.

 
 
 

Vi vil gerne tale mere om, hvordan vi kan hjælpe dig!

tidligere
tidligere

Køreplan og strategi

næste
næste

ITAM-vurdering