
Fagerhult
Historien om Fagerhult begyndte i Småland for 80 år siden, da grundlæggeren Bertil skabte en lampe som julegave til sin mor. Siden da har virksomheden fortsat med at producere førsteklasses belysningsløsninger, der forbedrer menneskers velbefindende.
Fagerhults Belysning AB er en del af Fagerhult-koncernen, som i alt har omkring 4.100 medarbejdere i 27 lande verden over. Den svenske fabrik i Fagerhult er stadig der, hvor det hele startede, og den er blevet udvidet omkring 40 gange i årenes løb. Med bæredygtighed og opkoblede løsninger i centrum fokuserer virksomheden på produktion til kontorer, skoler, sundhedssektoren, detailhandel og udendørs applikationer.
Da der opstod behov for, at virksomheden begyndte at se på et nyt sagsbehandlingssystem, som med tiden kunne blive fælles for hele virksomheden, faldt valget på Freshservice med Synerity som lokal partner.
- Fagerhult manglede et sagsbehandlingssystem, der dækkede hele virksomheden, og derfor fik vi øje på Freshservice. Det var vigtigt at finde et fremtidssikret system, som kunne fungere i mange forskellige dele af organisationen. Vi inviterede folk fra mange forskellige afdelinger til at deltage i evalueringen af de forskellige muligheder for at finde et system, som mange kunne lide, og som opfyldte behovene, siger Astrid Hägg, Operational Developer hos Fagerhult Belysning AB.
- Vi gennemførte også en undersøgelse af de forskellige systemer, vi brugte i organisationen, for at se, hvilke der kunne erstattes af Freshservice. Vores afdeling for digitalisering og dataanalyse er ret ny, og vi har til opgave at hjælpe virksomheden med at automatisere og digitalisere dens processer. Den største fordel ved Freshservice er, at det er meget nemt at arbejde i systemet, og det føles, som om de er på forkant med udviklingen," fortsætter hun.
Men at indføre en helt ny løsning i organisationen kan give nogle udfordringer, og det er vigtigt at have god støtte i virksomheden. Målet har også været at blive så selvforsynende som muligt med systemet, og Astrid føler, at Synerity har været en rigtig god støtte.
- Jeg vil sige, at Fagerhult generelt er en organisation, der gerne vil fremad, og som har let ved at tage ny teknologi til sig. Samtidig har mange af vores medarbejdere været i virksomheden i lang tid og er vant til at arbejde på en bestemt måde. Men jeg oplever, at der uanset alder og baggrund er en nysgerrighed og en positiv følelse af at ville udvikle sig og lære mere.
"Fagerhult manglede et sagsbehandlingssystem for hele virksomheden, og derfor fik vi øje på Freshservice. Det var vigtigt at finde et fremtidssikret system, der kunne fungere i mange forskellige dele af organisationen. "
- Vores udgangspunkt har altid været, at vi gerne vil kunne gøre så meget som muligt selv i systemet og ikke blive så afhængige af konsulenter. Synerity har været en stor støtte og har hjulpet os med at vokse ind i systemet og vist os, hvordan vi skal bygge. Et godt eksempel på strømlining er integrationen med en af vores leverandører, hvor vi køber hardware. Nu behøver vi ikke at foretage indkøbene manuelt, hvilket sparer både tid og penge. Vi har også bygget et licensstyringssystem, som har givet os et bedre overblik. Jeg er helt overbevist om, at Freshservice vil være en vigtig del af at øge kvaliteten af vores arbejde yderligere," slutter Astrid Hägg.
- Jeg synes, at vores samarbejde har fungeret rigtig godt, og at Fagerhult er kommet med mange spændende ideer, som har udfordret os til at finde nye løsninger. Begge parter har lært utroligt meget undervejs, og målet har hele tiden været, at de skulle være så selvhjulpne som muligt i systemet. Forventningerne var høje, så det er særligt glædeligt at kunne levere en god leverance," siger Daniel Söderlund, Solution Consultant hos Synerity.
Udfordringen:
Fagerhult havde brug for at finde et sagsbehandlingssystem til hele virksomheden, som opfyldte de forskellige afdelingers kravprofiler og var på forkant med udnyttelsen af ny teknologi.
Løsningen:
Fagerhult fandt, at Freshservice var den løsning, der bedst opfyldte deres behov, og de så store fordele i, at det var nemt at arbejde i systemet på alle niveauer. Synerity har fungeret som kompetencepartner og problemløser, guidet implementeringen, hjulpet medarbejderne med at vokse ind i systemet og vist, hvordan man kan bygge videre på og udvikle løsningen. Målet har været at gøre Fagerhult så selvforsynende som muligt i systemet gennem vidensoverførsel og undgå at blive afhængig af konsulenter.
Resultatet:
Hos Synerity er vi glade for at have haft mulighed for at hjælpe Fagerhult med at implementere et nyt sagsbehandlingssystem. De har bidraget med mange spændende ideer og spørgsmål, som har udfordret os til at udvikle og finde nye løsninger. Vi ser frem til fortsat at være en sparringspartner og en støtte for Fagerhult, hvor vi sammen tager løsningen til nye højder!